Regulamin zakupów
Bottom Margin
Oddaję w Twoje ręce dokument, w którym znajdziesz zasady robienia zakupów poprzez stronę Pańci.
Smacznego!
Bottom Margin
1. Definicje
- Cena – widoczna w Sklepie Internetowym cena Produktu zawierająca wszystkie składniki ceny, w tym VAT, z wyłączeniem kosztów dostawy.
- Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.
- Formularz zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Klient / Ty – w momencie, gdy korzystasz z funkcjonalności Sklepu Internetowego i zamierzasz zawrzeć lub już zawarłaś_łeś Umowę Sprzedaży ze mną Pańcią Galancią.
- Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym produkt fizyczny, cyfrowy lub usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Tobą a mną.
- Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy - sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.panciagalancia.pl , dający możliwość zakupu produktów poprzez różne podstrony.
- Aplikacja Sprzedażowa – www.easycart.pl za pomocą której dokonywane są płatności za produkty wybrane w Sklepie Internetowym.
- Usługodawca / Ja – Pańcia Galancia Joanna Jaroszyńska, NIP 7292575833, Glina 81 97-371 Wola Krzysztoporska
- Umowa sprzedaży – Umowa sprzedaży Produktu zawarta między Tobą a mną za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Usługodawcą.
2. Postanowienia ogólne
- Ten Regulamin określa warunki zawierania Umów Sprzedaży Produktów oraz tryb postępowania reklamacyjnego i warunki odstąpienia od Umów Sprzedaży, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez sklep internetowy działający pod adresem www.panciagalancia.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
- W momencie, gdy podejmiesz jakiekolwiek czynności prowadzące do korzystania z usług Sklepu Internetowego Pańci Galanci – obowiązuje Cię przestrzeganie tego, co tu możesz przeczytać.
- W sprawach, których nie znajdziesz w tym Regulaminie, mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Zawarcie umowy sprzedaży
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem Aplikacji Sprzedażowej poprzez sieć Internet.
- Produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów obowiązującego prawa. Klient, składając Zamówienie, składa Usługodawcy ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w opisie Produktu w Sklepie Internetowym.
- Ceny Produktu widoczne w Sklepie Internetowym zawierają wszystkie składniki ceny, w tym VAT, z wyłączeniem kosztów dostawy.
- Cena Produktu widoczna na stronie produktowej Aplikacji Sprzedażowej jest wiążąca w chwili złożenia Zamówienia przez Klienta. Ewentualne zmiany cen Produktu w Sklepie Internetowym, w tym promocje i rabaty, które nastąpiły po dacie złożenia Zamówienia, pozostają bez wpływu na cenę ustaloną w Zamówieniu złożonym przez Klienta.
- Zamówienia można składać online poprzez wypełnienie Formularza zamówienia na podstronie Aplikacji Sprzedażowej.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
- W przypadku, gdy Usługodawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem realizacji Umowy sprzedaży, z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy Sprzedaży z Klientem, niezwłocznie powiadomi o tym Klienta.
- W sytuacji, o której mowa w 3.8 powyżej Klientowi przysługuje prawo:
- przyjęcia proponowanej przez Usługodawcę zmiany Umowy Sprzedaży
- odstąpienia od Umowy Sprzedaży za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Klienta świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
- O swojej decyzji Klient jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Usługodawcę. Realizacja Zamówienia zostanie wstrzymana do czasu uzyskania informacji od Klienta.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży na podstawie ust. 9 powyżej lub gdy Usługodawca odwołuje wykonanie Umowy Sprzedaży z przyczyn niezależnych od Klienta, Klientowi przysługuje natychmiastowy zwrot całości kwoty (za dany produkt lub jeden miesiąc w przypadku subskrypcji) uiszczonej na rzecz Usługodawcy.
4. Umowa Sprzedaży
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie złożenia przez Klienta Zamówienia (kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub innego o podobnym znaczeniu), chyba że w opisie Produktu w Sklepie Internetowym wskazano inaczej.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i przyjęcie oferty, poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- treść niniejszego Regulaminu w formacie pdf,
- pouczenie o prawie do odstąpienia od Umowy sprzedaży.
- Każda Umowa sprzedaży będzie potwierdzana odpowiednim dowodem zakupu, który będzie wysłany pocztą elektroniczną na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia.
5. Sposoby płatności
- Sposób płatności Ceny oraz kosztów za dostarczenie Produktów Usługodawca podaje w Aplikacji Sprzedażowej.
- W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich i zagranicznych banków.
- W przypadku, gdy według wyboru Klienta płatność Ceny oraz kosztów za dostarczenie Produktów następuje za pośrednictwem Dostawcy usług płatniczych, wówczas Klient przed dokonaniem płatności zobowiązany jest zaakceptować regulamin stosowany przez danego Dostawcę.
- Umowa Sprzedaży zostanie wykonana dopiero zapłaceniu Ceny.
6. Reklamacja produktu
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy wobec Klienta określa ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
- Reklamacje dotyczące Produktu Klient powinien kierować do Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@panciagalancia.pl albo pisemnie na adres Usługodawcy wskazany w 1.10 Regulaminu.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w 7.8 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z kanałem komunikacji wskazanym przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
7. Prawo odstąpienia od umowy
- Z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej, Klient ma prawo odstąpić od Umowy sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Klient musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał na adres lub adres Usługodawcy wskazany w 1.10 Regulaminu informację dotyczącą odstąpienia od Umowy sprzedaży przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Usługodawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta do opłacenia Zamówienia, chyba że Klient zgodził się na inne rozwiązanie.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Usługodawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
- Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy punkt nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą odpowiednimi przepisami prawa, pod warunkiem że Umowa Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usług Elektronicznych, które zawiera z Usługodawcą, nie mają charakteru zawodowego.
- Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w 7.8 powyżej jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
- niedozwolonych postanowień umownych – tzw. klauzul abuzywnych,
- odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z § 6 Regulaminu,
- prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Przedsiębiorca, o którym mowa w 7.8 powyżej traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa Sprzedaży, którą zawarł z Usługodawcą, posiada charakter zawodowy, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego przedsiębiorcę działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
8. Rodzaj i zakres usług elektronicznych
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
- zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
- Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców Sklepu Internetowego odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu Internetowego treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu Internetowego i prezentowanych w nim materiałów.
9. Warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych
- Świadczenie Usług Elektronicznych przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
- Okres, na jaki umowa zostaje zawarta:
- umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę,
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
- dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
- Klient zobowiązany jest do:
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich;
- wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym;
- powstrzymania się w zamieszczaniu w Sklepie Internetowym, w szczególności w Formularzu kontaktowym albo w Formularzu zamówienia treści o charakterze bezprawnym;
10. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Internetowego Klient może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@panciagalancia.pl lub adres Usługodawcy wskazany w 1.10 Regulaminu.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe.
- Usługodawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,
- W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w 7.9 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
- Odpowiedź na reklamację jest przekazywana zgodnie z kanałem komunikacji wskazanym przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym.
11. Własność intelektualna
- Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie Internetowym korzystają z ochrony prawnoautorskiej i są własnością Usługodawcy.
- Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość Sklepu Internetowego stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną, oraz karną.
12. Niebanalnie Treściwy Kalendarz (w skrócie “NTK”)
- To zbiór inspiracji, pomysłów itp. stworzony przez Pańcię Galancię.
- Korzystając z NTK nie należy kopiować jego elementów, tekstów - własność intelektualna objęta jest ochroną prawa autorskiego. Wyjątkiem stanowią treści, przy których można znaleźć wyraźną zgodę na skopiowanie na własne potrzeby.
- Aby korzystać z NTK i opcji dodatkowych niezbędny jest dostęp do internetu oraz urządzenia typu komputer / laptop / tablet / smartfon.
- NTK stworzone jest w Trello – zewnętrznej aplikacji. Usługodawca nie ponosi winy za wszelkie usterki / błędy / etc. pojawiające się ze strony Trello.
- Dokonując zakupu subskrypcji NTK klient dostanie zaproszenie do Tablicy Trello na podany przy zakupie adres email. Oznacza to, że nie ma możliwości przypisania do NTK innego adresu email Klienta.
- Aby móc korzystać z NTK niezbędne jest konto w Trello.
- Przy wyborze opcji z Galancie Treściwym Mailingiem Klient będzie otrzymywał mailing minimum raz w miesiącu na podany przy zakupie adres email.
- W przypadku nieotrzymania mailingu należy sprawdzić foldery SPAM, oferty, etc. Jeśli mailingu nie będzie – należy poinformować o tym Usługodawcę sklep@panciagalancia.pl
- Przy wyborze opcji z Galancie Niebanalną Społecznością Klient dostanie link do prywatnej Grupy Facebook.
- Aby dostać się do grupy potrzebny będzie adres email podany w trakcie zakupu produktu.
- Po rezygnacji z subskrypcji Klient zostanie usunięty z Grupy najpóźniej w ciągu 7 dni od rezygnacji.
- Usługodawca nie odpowiada za błędy itp. związane z działalnością portalu Meta Facebook.
- Przy wyborze opcji z Kreatywnie Treściwą Konsultacją Klient otrzyma możliwość umówienia rozmowy online z Pańcią Galancią Joanną Jaroszyńską.
- Rozmowa odbywać się będzie za pośrednictwem Google Meet / Zoom / lub innego narzędzia pozwalającego na video rozmowę.
- Godzinna konsultacja może dotyczyć tylko i wyłącznie treści związanych z NTK.
- Kreatywnie Treściwą Konsultację Klient musi wykorzystać w trakcie miesiąca dla którego wykupił daną opcję. W przypadku kilkumiesięcznej subskrypcji, konsultacje należy umawiać każdorazowo w danym okresie rozliczeniowym (miesiącu).
- Kreatywnie Treściwą konsultację należy umawiać z minimum 5-dniowym (dni robocze) wyprzedzeniem.
- Niewykorzystana w trakcie danego miesiąca konsultacja – przepada. Nie przechodzi na kolejny miesiąc. Konsultacje nie kumulują się.
13. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy oraz Aplikację Sprzedażową zawierane są zgodnie z prawem polskim.
- W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Usługodawcą a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z ust. 4 niniejszego paragrafu.
- Sądowe rozstrzyganie sporów:
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem lub przedsiębiorcą, o którym mowa w 7.9 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego;
- ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem ani przedsiębiorcą, o którym mowa w 7.9 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Regulamin może ulec zmianie.